Ένα ελληνικό δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ρωσικά καύσιμα, εμποδίστηκε να δέσει σε λιμάνι της νότιας Αγγλίας, από διαδηλωτές της Greenpeace, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters. Μάλιστα το πρακτορείο αναφέρει ότι η αστυνομία προχώρησε σε συλλήψεις διαδηλωτών.
BREAKING: We’ve just STOPPED a Russian Oil Tanker! 📣🚨
Last night Greenpeace activists stopped a tanker carrying 33,000 tons of Russian diesel from docking in Essex.
If the UK govt won’t say no to funding Putin’s war on Ukraine, then we’ll do it for them.#OilFuelsWar pic.twitter.com/Y8WTA13Tql
— Greenpeace UK (@GreenpeaceUK) May 16, 2022
Η Greenpeace είπε ότι 12 ακτιβιστές κατέλαβαν μια προβλήτα το απόγευμα της Κυριακής στην τοποθεσία Navigator Terminals του Τάμεση στο Έσσεξ, όπου το υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο προϊόντων πετρελαίου Ανδρομέδα αναμενόταν να εκφορτίσει το φορτίο του.
«Οι υπουργοί άρχισαν την απαγόρευση των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου μέχρι το τέλος του έτους, παρά την ισχυρή δημόσια υποστήριξη για αυτήν», δήλωσε η Georgia Whitaker, ακτιβίστρια πετρελαίου και φυσικού αερίου της Greenpeace UK.
Η αστυνομία του Έσσεξ ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι οι αστυνομικοί κλήθηκαν στο τερματικό σταθμό Navigators αργά το βράδυ της Κυριακής.
Τις τελευταίες εβδομάδες, ορισμένα πλοία που μετέφεραν ρωσικά φορτία άλλαξαν πορεία μετά από διαμαρτυρίες σε λιμάνια τόσο του Ηνωμένου Βασιλείου όσο και της ΕΕ.
«Μέχρι στιγμής έχουν συλληφθεί οκτώ άτομα ως ύποπτοι για σοβαρή παραβίαση και εργαζόμαστε με τους συνεργάτες μας για να φέρουμε ορισμένους άλλους ασφαλείς», ανέφερε σε ανακοίνωσή της.
«Η αστυνόμευση δεν είναι αντίθετη προς τις διαμαρτυρίες, αλλά πρέπει να επέμβουμε όπου υπάρχει κίνδυνος για τη ζωή ή όπου υπάρχει υποψία ότι παραβιάζονται οι νόμοι», ανέφερε χωρίς περαιτέρω σχόλια.
Η διαχειρίστρια του δεξαμενόπλοιου με έδρα την Αθήνα, η Tsakos Columbia Shipmanagement, δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα για σχολιασμό σύμφωνα με το Reuters.
Στις υπηρεσίες της Ρωσίας οι έλληνες εφοπλιστές
Υπενθυμίζεται ότι σε πρόσφατο άρθρο της Die Welt με τίτλο «Η Ελλάδα συνεχίζει να προμηθεύει ρωσικό πετρέλαιο μέσω θαλάσσης, παρά τις κυρώσεις», η εφημερίδα αποκαλύπτει το μέγεθος της παραβίασης των δυτικών κυρώσεων.
Όπως αναφέρει η Welt, επικαλούμενη το ναυτιλιακό νηολόγιο Lloyd’s List, παρά τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν σε πλοία που φέρουν ρωσική σημαία, 4,5 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου αξίας περίπου 509 εκατομμυρίων δολαρίων εξάγονται καθημερινά από τη Ρωσία δια θαλάσσης. Άλλωστε, τονίζει ότι η Ελλάδα διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων παγκοσμίως (716 πλοία).
Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από τη Ρωσία δια θαλάσσης παρέμειναν στα προπολεμικά επίπεδα, κυρίως λόγω της μη συμμόρφωσης με τις κυρώσεις από την Ελλάδα, επισημαίνει το δημοσίευμα: «Ενώ πολλοί Ευρωπαίοι και Αμερικανοί έμποροι, εταιρείες πετρελαίου και ναυτιλιακές εταιρείες έχουν διακόψει κάθε επαφή με την φορείς του ρωσικού στόλου, Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία».